شرکت ماهان

با یک انتخاب آگاهانه، از خدمات و تجربیات ما بهره مند گردید.

استراتژی بازاریابی تجارت اینترنتی خود را بسازید(قسمت دوم)
چهارشنبه ۱۳ دى ۱۳۹۶
0 نظر
135 بازدید

وقتی که فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید تازه اولین قدم برای ساخت امپراتوری آنلاین خود را برداشته‌اید. مشتریان احتمالی شما باید درباره‌ی شما بدانند اگر می‌خواهید در میان رقبا دوام بیاورید. بازاریابی فروشگاه آنلاین شما بخش سرگرم‌کننده آن است و ما راه‌های ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهیم تا از یک کسب‌وکار ناشناخته خود پس مدتی خود را جزو خانواده تجارت الکترونیک بدانید.

در قسمت اول این مطلب از خلق مخاطب به‌وسیله‌ی دیده شدن و حضور در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور وبلاگ نویسی برای ایجاد انگیزه در مشتری صحبت شد. حال در قسمت دوم و نهایی این مطلب از دیگر راه‌های ایجاد استراتژی صحبت می‌کنیم و آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

     تبلیغات آنلاین

اگر آن‌قدر آماده هستید تا مخاطب از نقاط دورتر داشته باشید، نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو مانند Google و Bing بسته به نوع مخاطبی سعی به رسیدن به آن دارید تبلیغات انجام دهید.

پرداخت برای هر کلیک یا PPC چیزی نوعی از تبلیغات است که شما اگر به دنبال افراد هدف بر اساس چیزی که آن‌ها آنلاین جستجو می‌کنند هستید باید آن را در نظر داشته باشید. برنامه‌ای مانند   Google Adwords به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی کسب‌وکار شما و «پیشنهاد» آن‌ها است. سپس زمانی که کسی آن کلمات کلیدی را جستجو کند سایت فروشگاه اینترنتی شما ظاهر خواهد شد. می‌پرسید بهترین قسمتش کجاست؟ باید بدانید که تنها شما برای آن‌هایی پول می‌دهید که روی سایت شما کلیک می‌کنند. اگر نیاز به کمک برای شروع دارید با بیدُک تماس بگیرد تا کارشناس بازاریابی شما را راهنمایی کند که پیشنهاد‌های جالبی نیز برای شما خواهد داشت.

اگر به دنبال تبلیغ بر اساس یک جمعیت شناسی خاص یا مردمی که اخیراً در صفحه شبکه اجتماعی شما را لایک کرده‌اند هستید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را در نظر داشته باشید. به این فکر می‌کنید که کسی را استخدام کنید تا در این قسمت کار شما را کمک کنید؟ باز هم به بیدُک فکر کنید زیرا تبلیغات هدفمندی در شبکه‌های را به شما ارائه می‌دهد که به شما کمک خواهد کرد به مخاطب که آن‌ها را برای کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اید برسید و بعد از آن تنها کاری که انجام می‌دهید اینکه عقب بنشینید و ببینید چطور ترافیک وارد سایت شما خواهد شد.

    بازاریابی ایمیلی

به محض اینکه مخاطبان خود را جذب کردید، آن‌ها مشتاق خواهند بود که از شما بشنوند. زمانی که فروشگاه خود را در بیدُک می‌سازید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را داخل یک حلقه نگه دارید. بعد از می‌توانید ایمیل‌های زیبایی با استفاده از سرویس‌های ارسال کمپین‌های ایمیل داخلی و خارجی بسازید و آن‌ها را از حراج‌های مناسبتی و انواع پیشنهاد‌هایی که برای فروشگاه خود در نظر می‌گیرید آگاه کنید. از آنجا دیگر می‌توانید آدرس ایمیل خود را حتی در حساب‌های کاربری خود رد شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید که حتی به مخاطب بیشتری هم دسترسی پیدا کنید. بازاریابی ایمیلی برای ترویج سایت فروشگاه اینترنتی شما ضروری است و یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریانتان است. هرماه یک ساعت برای تنظیم برنامه زمان‌بندی خبرنامه خود وقت بگذارید و ایده‌های سرگرم‌کننده و تازه‌ای را برای خواننده‌های خود بیابید.

    بهینه‌سازی

اگر می‌خواهید به تمام پتانسیل خود دست پیدا کنید، آماده باشید تا هر چیزی را بهینه‌سازی کنید. با درک صنعت مربوط به محصولات خود و توجه به اینکه رقبای شما چه‌کار می‌کنند شروع کنید. بفهمید چه چیزی به کار می‌آید و چه چیز به کار نمی‌آید تا راهی برای به دست آوردن پیچیدگی منحصر به فرد خود برای صنعت محصولات خود پیدا کنید. قطعاً مهم‌ترین درس‌هایی که یاد خواهید گرفت از مطالعه کارهایی است که در کسب‌وکار خودتان انجام می‌گیرد. از ابزاری مانند سایت آنالیز گر گوگل (Google Analytics) استفاده کنید تا رفتار کسانی که به سایت شما سر می‌زنند ردیابی کنید و نکاتی را که می‌توانید بهبود دهید یادداشت کنید. شما همین‌طور نیاز خواهید داشت تا به این را در نظر بگیرید که ترافیکی که به سایت شما می‌آید از کجاست. اگر می‌بینید که بیشترین ترافیک از سمت شبکه‌های اجتماعی می‌آید، پس باید به تلاش‌های خود در آن پلتفرم تمرکز کنید. علاوه بر مطالعه آنالیزهای سایت شما می‌بایست مستقیم سراغ منبع یعنی مشتری‌های خود بروید. در بیدُک قابلیت این وجود خواهد داشت تا درون سیستم با مشتری‌های خود از طریق ارسال پیام ارتباط داشته باشد و ببینید چه چیز از ذهن آن‌ها می‌گذرد و به نقدها و پیشنهادهای آن‌ها در جهت بهینه‌سازی گوش کنید.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر